Kieft waarschuwt Feyenoord: "Dat niveau gaat hij ook niet halen"

Wim Kieft
Wim Kieft Foto: © BSR Agency

Feyenoord won afgelopen weekend in eigen huis met 3-1 van FC Volendam en Sem Steijn nam de tweede treffer voor zijn rekening. Wim Kieft heeft echter nog wel zijn twijfels over de voetballende kwaliteiten van de aanvallende middenvelder. "

"Steijn speelt op een moeilijke positie", sprak hij zondagavond bij Studio Voetbal. "Als je hele goede nummers tien in gedachten neemt, zoals Bergkamp en Litmanen, dat waren geweldige tussenstations elke keer weer. Ik denk niet dat Steijn dat heeft en dat niveau gaat hij ook niet halen", voorspelt Kieft. 

"Het is wel interessant om te zien of hij er beter in gaat worden. Wat ik denk? Ik ben bang van niet, want hij heeft veel tijd nodig om goed in positie te komen aan de bal", vervolgt hij kritisch. "Ik vind vaak dat hij de verkeerde keuzes maakt als hij eenmaal de bal heeft en hij moet de aangever zijn. Maar als je hem laat spelen een heel seizoen, dan maakt hij er vijftien, dat is hartstikke veel", besluit Kieft realistisch. 

Lees meer:
0 reacties