Kieft: "Feyenoord moet het de komende twee wedstrijden doen"

Wim Kieft
Wim Kieft Foto: © YouTube KieftJansenEgmondGijp

De komende weken kunnen cruciaal worden voor Feyenoord in de strijd om de tweede plaats in de Eredivisie. Volgens oud-international Wim Kieft moet trainer Robin van Persie juist nu zijn slag slaan. De Rotterdammers spelen in De Kuip namelijk twee belangrijke thuiswedstrijden tegen Excelsior Rotterdam en directe concurrent Ajax.

Kieft ziet vooral een belangrijke rol weggelegd voor Ayase Ueda. De Japanse spits maakte tegen NAC Breda zijn eerste doelpunten sinds december en lijkt weer op tijd in vorm te komen. "Feyenoord zal hopen op spits Ayase Ueda", schrijft Kieft in zijn column. "Het is hard nodig voor Feyenoord dat iemand opstaat om de ploeg bij de hand te nemen in de twee thuiswedstrijden tegen Excelsior en Ajax."

Ook Luciano Valente kan volgens de oud-spits een belangrijke rol spelen, mits hij fit is. "Luciano Valente kan daarin ook een belangrijke rol spelen, als hij fit is althans", aldus Kieft zijn column in De Telegraaf, die zag dat de middenvelder tegen NAC Breda geblesseerd in de kleedkamer achterbleef.

Volgens Kieft heeft Feyenoord nog alles in eigen hand in de strijd om plek twee. "Feyenoord heeft alles nog in eigen hand. Robin van Persie zal het de komende twee wedstrijden tegen Excelsior en Ajax voor de interlandbreak moeten doen in De Kuip." 

De voormalig Oranje-international ziet ook nog een scenario dat gunstig kan uitpakken voor de Rotterdammers. "En wordt Feyenoord nog een handje geholpen zaterdagavond door PSV tegen NEC, dan ziet de wereld er in Rotterdam ineens heel anders uit. Hoewel op het niveau in de Eredivisie veel valt aan te merken, wordt het deze laatste weken wel leuk met de strijd om alle Europese tickets."

Lees meer:
0 reacties