Jeyland Mitchell naar Oostenrijk, Feyenoord ontvangt miljoenen

Jeyland Mitchell
Jeyland Mitchell Foto: © BSR Agency

Jeyland Mitchell zet zijn carrière voort bij SK Sturm Graz. De Oostenrijkse club heeft dinsdag bevestigd dat de koopoptie in het huurcontract van de Costa Ricaanse verdediger is geactiveerd. Voor Feyenoord levert de transfer echter vermoedelijk geen directe winst op, zo is bekend geworden.

Volgens Oostenrijkse media betaalt Sturm Graz minder dan 2,5 miljoen euro voor Mitchell. Dat bedrag ligt onder de transfersom die Feyenoord in de zomer van 2024 neerlegde om hem over te nemen van LD Alajuelense. Destijds betaalden de Rotterdammers ongeveer 2,5 miljoen euro voor de talentvolle verdediger.

Mitchell tekende bij zijn komst een contract tot medio 2029 en werd gezien als een speler met veel ontwikkelingspotentieel. Toch slaagde hij er niet in om een vaste plek in het eerste elftal te veroveren. In totaal kwam de Costa Ricaanse international tot negen officiële optredens voor Feyenoord, waaronder enkele wedstrijden in de UEFA Champions League.

Om meer speeltijd op hoog niveau op te doen, werd Mitchell vorig seizoen verhuurd aan Sturm Graz. Zijn prestaties in Oostenrijk hebben de club overtuigd om hem definitief vast te leggen. Hoewel Feyenoord naar verwachting een lager bedrag ontvangt dan het oorspronkelijk investeerde, kan de club in de toekomst alsnog financieel profiteren. Mogelijk is er een doorverkooppercentage opgenomen in de overeenkomst, waardoor een toekomstige transfer extra inkomsten kan opleveren.

Voor Sturm Graz betekent de komst van Mitchell een opvallende investering. De Oostenrijkse club staat doorgaans niet bekend om het betalen van hoge transfersommen, waardoor de definitieve overname van de verdediger als een ambitieus signaal kan worden gezien.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties