'Janssen luidt noodklok bij Feyenoord': "Een groot probleem!"

Theo Janssen
Theo Janssen Foto: © Pro Shots

Theo Janssen heeft met stijgende verbazing gekeken naar het interview van Robin van Persie na afloop van Feyenoord - AZ (1-1). De trainer van Feyenoord gaf daarin aan al vroeg bezig te zijn met de invulling van komend seizoen, iets wat bij Janssen de nodige vraagtekens oproept.

Bij ESPN zei Van Persie: "Uiteindelijk ga ik, uiteraard met de mensen om mij heen, over de technische staf en ook over de spelers. Dat is waar ik dagelijks over ga en waar ik beslissingen over maak. En over de andere functies word ik meegenomen en ben ik onderdeel van al die 'levels'."  Daar reageert Youri Mulder scherp op bij Rondo op Ziggo Sport: "Feyenoord heeft helemaal geen nieuwe technisch directeur nodig. Die hebben ze al!".

Ook Janssen uit stevige kritiek op de situatie binnen de club: "Gezien de huidige situatie van Feyenoord en de rol van Robin daarin, is dit heel bijzonder. Als je kijkt hoeveel verkeerde keuzes er zijn gemaakt, zeker in het begin van het seizoen, en er gaat nu een technisch directeur weg... Volgens mij moet je nu als eerste gewoon heel snel een technisch directeur aanstellen om een selectie samen te stellen voor komend jaar. Dat kun je toch niet zo op het bord van de trainer leggen? Dan heb je wel een heel groot probleem."

Ondertussen lijkt Feyenoord niet stil te zitten op bestuurlijk vlak. De club zou volgens recente berichtgeving dicht bij de aanstelling zijn van Robert Eenhoorn als algemeen directeur en Dévy Rigaux als technisch directeur. Rigaux is momenteel actief bij Club Brugge. De clubleiding zou hopen de gesprekken op korte termijn af te ronden. Daarover zegt Mulder: "Ja, ik ken hem wel", zegt Mulder over Rigaux, die momenteel onder contract staat bij Club Brugge. "Dat is een goede. Rigaux is ook wel iemand die in een grotere groep mensen zijn waarde heeft."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties