Hiddink uit kritiek op handelen Feyenoord: "Nu wel een beetje laat"

Guus Hiddink in het Philips Stadion bij PSV tegen Feyenoord
Guus Hiddink in het Philips Stadion bij PSV tegen Feyenoord Foto: © BSR Agency

Guus Hiddink heeft zich uitgesproken over de situatie van Robin van Persie bij Feyenoord. De ervaren coach ziet dat de steun vanuit ervaren trainers pas laat echt vorm krijgt en plaatst daar zijn kanttekeningen bij.

Van Persie gaf eerder al aan dat hij gesprekken voerde met grote namen uit het Nederlandse voetbal, maar bewust geen vaste mentor wilde. "Types als Hiddink en Van Marwijk zijn zulke ervaren mensen. Zij hebben de beste intenties om te helpen, dus voor hen staat de deur altijd open", vertelde de trainer vrijdag nog. Daarmee hield hij de deur open voor advies, zonder zich structureel te binden.

Hiddink bevestigt dat hij aan het begin van het seizoen contact had met Van Persie, maar plaatst vraagtekens bij het moment waarop nu extra hulp wordt ingeschakeld. "Het is altijd prettig om als beginnend trainer met iemand te kunnen sparren. Het is nu misschien wel een beetje laat, maar ik hoop voor hem dat het zijn vruchten afwerpt met Advocaat", stelt hij in gesprek met Goedemorgen Eredivisie.

Volgens de oud-bondscoach had die ondersteuning eerder moeten komen. "Los van de resultaten had hij misschien al eerder iemand moeten hebben met veel ervaring en kennis van het vak. Hoewel de doelstelling er nog is, moet je iemand hebben op wie je kunt terugvallen", aldus Hiddink, die daarmee onderstreept dat timing cruciaal is in de ontwikkeling van een beginnende trainer.

Lees meer:
0 reacties