Hancko: "Toen realiseerde ik dat ik dit nooit meer zal meemaken"

David Hancko bij de persconferentie
David Hancko bij de persconferentie Foto: © Pro Shots

Dávid Hancko heeft met pijn in het hart afscheid genomen van Feyenoord. De Slowaakse verdediger, die deze zomer naar Atlético Madrid vertrok, denkt dat hij 'nooit' meer een ervaring zal meemaken zoals in Rotterdam. Zelfs na zijn carrière wil hij jaarlijks terugkeren naar de club waar hij drie succesvolle jaren beleefde.

In gesprek met Flashscore blikt Hancko terug op zijn periode in De Kuip. "Tijdens mijn periode daar wonnen we de landstitel, de beker en de Johan Cruijff Schaal: successen waar ik vóór mijn komst niet eens aan had gedacht", vertelt de 27-jarige linkspoot. "In drie jaar bij Feyenoord heb ik drie prijzen gewonnen, één seizoen in de Europa League gespeeld en twee in de Champions League. Dat waren onvergetelijke wedstrijden en ervaringen."

Ook de band met de achterban maakte diepe indruk. "Het stadion en de sfeer waren altijd motiverend voor mij, net als de band met de fans, die mijn vechtlust en prestaties waardeerden", vervolgt hij. "De club voelde als familie. Niet alleen vanwege de prijzen, maar ook door de mensen die er waren, van de spelers tot de fysiotherapeuten en de trainer. Elke dag werd ik enthousiast wakker voordat ik ging trainen."

Hancko wil die verbinding blijven koesteren. "Daarom geloven Kristynka (zijn vrouw, red.) en ik dat we, zelfs na mijn carrière, nog een keer per jaar tijd zullen maken om langs te komen, de club aan onze kinderen te laten zien en de vrienden te bezoeken die we er hebben gemaakt", zegt hij. "Toen ik de wedstrijd tegen Fenerbahçe in de voorronde van de Champions League keek en de fans zag, realiseerde ik pas dat ik dit nooit meer zal meemaken."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties