Go Ahead Eagles en oud-Feyenoorder Boel per direct uit elkaar

Melvin Boel
Melvin Boel Foto: © Pro Shots

De wegen van Melvin Boel en Go Ahead Eagles scheiden na één seizoen. Woensdagavond maakt de club uit Deventer bekend in goed overleg uit elkaar te gaan. 

Boel werd vorig jaar aangesteld als opvolger van Paul Simonis, die na een succesvol seizoen vertrok naar VfL Wolfsburg. De voormalig trainer van FC Dordrecht kreeg in Deventer direct een uitdagende opdracht. Go Ahead moest zich na bekerwinst en Europees voetbal opnieuw zien te bewijzen op meerdere fronten.

Onder leiding van Boel beleefde de club een wisselvallig seizoen. Europees werden knappe resultaten geboekt met onder meer een overwinning op Panathinaikos en een stunt tegen Aston Villa. Tegelijkertijd had de ploeg in de Eredivisie moeite om een constant niveau te halen, mede door het drukke programma.

De resultaten zorgden voor toenemende onrust onder een deel van de achterban. Tijdens een moeizame periode zonder overwinning binnen negentig minuten werd de kritiek steeds luider. Na het gelijkspel tegen FC Volendam in februari werd de spelersbus zelfs opgewacht door ontevreden supporters, waarbij Boel persoonlijk het gesprek aanging.

Toch bleek de relatie tussen trainer en clubleiding na de seizoensevaluatie onherstelbaar beschadigd. Boel voelde zich gedurende het seizoen onvoldoende gesteund vanuit de top van de organisatie. De gesprekken na afloop van het seizoen brachten de partijen niet dichter bij elkaar, waardoor een vertrek onvermijdelijk werd

Lees meer:
0 reacties