Gijs Smal opgelucht na Feyenoord-assist: "Dan komt er wat in je los"

Gijs Smal had zondag weer een basisplaats bij Feyenoord. Tegen NAC gaf de verdediger de assist bij de 1-0. Smal is blij dat de drie punten in Rotterdam bleven.
"Ik denk dat we deze overwinning zeker wel nodig hadden na afgelopen week", reageerde Smal na afloop bij ESPN. "Ik denk dat we een moeilijke week hebben gehad en dan is het wel lekker dat je voor de eerste keer de nul houdt. Je hebt veel nieuwe spelers en het moet allemaal nog een beetje in elkaar vallen."
"Je hebt vertrouwen nodig als ploeg, dus daarom zitten er ook moeilijke fases in de wedstrijd tussen. Ik denk dat we vooral in de eerste helft gedomineerd hebben", ging de back verder. In de tweede helft kwam er meer spanning in de ploeg bij Feyenoord, merkte hij. "Vanaf het moment dat de 2-0 valt, speelden we hem prima uit."
Bij de 1-0 was Smal de aangever op Ayase Ueda. "Ook daar is de opluchting groot, maar hij knikt hem erg goed binnen. Tuurlijk oefenen we op de voorzet. Ayase kan het goed." Bij de vleugelverdediger, die deze zomer overkwam van FC Twente, was er opluchting. "Je komt bij een nieuwe club en hebt bepaalde verwachtingen bij jezelf. Ik begon wat moeizaam en als je dan zo'n voorzet geeft, dan komt er wat in je los."
"Ik kom terug van een wat langere blessure dan verwacht. Ik moest wennen aan een bepaald plan en de nieuwe jongens om mij heen. Op de training voel ik natuurlijk dat het stapsgewijs beter gaat en dat kwam er vandaag ook beter uit. Er is nog genoeg verbetering mogelijk, maar vandaag ben ik blij", aldus Smal.
Zet in op Nederland tegen Japan!
Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Jorrit Hendrix terug bij oude club: "Ben blij om terug te zijn"

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

John de Wolf deelt verdrietig nieuws: "Voor altijd in mijn hart"

Nederlands elftal start WK: BetMGM pakt uit met hele hoge odds

Van der Gijp doet onthulling over Advocaat: "Is een vriend kwijt"

Feyenoord-toernooi loopt uit de hand: slachtoffer knock-out geslagen

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Ten Voorde: "Ajax en Feyenoord kunnen hem al niet meer betalen"

'Feyenoord-target weer in beeld na afketsen deal met AC Milan'

Koeman jr. over oud-Feyenoorder: "Daar zit hij niet op te wachten"

Boskamp over Feyenoord: "We gaan die Champions League winnen"
Feyenoorder genoemd voor FC Twente: "Dat is wel heel veel geld"

Nicky Rueck tekent bij Feyenoord: "Het is een bijzonder moment"

'Miljoeneninvestering in De Kuip': "Supporters gaan het snel merken"

Feyenoord onder vuur: "Dat was net Goede Tijden, Slechte Tijden"

Bischop: "Eerder wilde Feyenoord natuurlijk ook Kuijt als trainer"

'Feyenoord doet Spanjaard voorstel; spits wil naar Rotterdam'

Marino Pusic uit het niets ontslagen: "Volkomen onbegrijpelijk"

'Feyenoord rekent op snel akkoord met Belgische middenvelder'

Johan Derksen begripvol: "Vind het heel verstandig van Feyenoord"

VIDEO | Oud-Feyenoorder Larin bezorgt Canada een punt op het WK

Koeman junior doet open sollicitatie: "Een 'tweede keeper-rol'"

Driessen over Feyenoord-teksten Van der Vaart: "Makkelijk scoren"

'Hadj Moussa kan naar Duitse topclub; Feyenoord wil 30 miljoen'

René van der Gijp ziet dat WK totaal niet leeft: "Hoe dat komt?"

'Absolute Europese topclub denkt aan oud-Feyenoorder Summerville'

'Oliver Glasner hakt de knoop door over Feyenoord-aanbieding'

'Feyenoord nooit concreet voor Mexicaans toptalent na vraagprijs'

'Oud-spits van Feyenoord staat voor een terugkeer in Nederland'

Feyenoord verbindt groot merk aan zich als commercieel partner

Bischop: "Eerder wilde Feyenoord natuurlijk ook Kuijt als trainer"

Eljero Elia had te maken met racisme: "Is me altijd bijgebleven"

Medelijden met Van Persie: "Hij kreeg een bijl in zijn nek"

Van der Vaart tipt Feyenoorder als WK-sensatie: "Een juweeltje!"

Bischop zet streep door Feyenoord-kandidaten: "Niet realistisch"

Bischop uit kritiek: "Ze hebben het kunstmatig in leven gehouden"








