Gijp adviseert Feyenoorder: "Dat is toch ook geen kloten aan?"

René van der Gijp
René van der Gijp Foto: © Orange Pictures

René van der Gijp denkt niet dat de Eredivisie overstroomt van kwaliteit. De voormalig voetballer denkt namelijk dat de betere spelers niet in Nederland actief zijn en wijst daarbij naar een speler als Joey Veerman. En even later komt Feyenoorder Ayase Ueda ter sprake.

In De Krantjes van Vandaag Inside krijgt Van der Gijp de vraag op welk niveau hij zou spelen, als hij vandaag de dag nog actief zou zijn als voetballer. "Misschien zou ik wel spelen bij PSV, maar dat komt omdat alles wat kan voetballen in het buitenland speelt. Als je nu bij PSV speelt, dan is dat niet zo heel bijzonder. Dan ben je gewoon een aardige voetballer voor de Nederlandse competitie."

"Joey Veerman, misschien Ruben van Bommel. En vaak is het wel zo dat je na PSV nog wel een stap kan maken", gaat hij verder. Vervolgens noemt Gijp een Feyenoorder als voorbeeld. "Neem die Ayase Ueda. Dan lees ik overal van: 'Hij moet nú (vertrekken, red.)...' Maar teken lekker voor vier jaar bij, jongen."

"Als je het naar je zin hebt. Is toch lekker? Dan schiet je er ieder jaar 23 in. Nee, dan ga je lekker naar Nottingham Forest. Weet je hoeveel je er dan maakt? Vier. Als je geluk hebt en de strafschoppen mag nemen. Dan maak je er misschien vier. Dat is toch ook geen kloten aan?" aldus Van der Gijp.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties