Gernot Trauner op de bres: "Moet je die nu gaan bekritiseren?"

Gernot Trauner
Gernot Trauner Foto: © BSR Agency

Gernot Trauner heeft geen verklaring voor de blessuregolf van Feyenoord dit seizoen. De verdediger wil niet naar de medische staf wijzen. 

Trauner lag er dit seizoen elf maanden uit met een blessure en was absoluut niet de enige Feyenoorder. "Ik heb me gedurende mijn revalidatie echt afgevraagd hoe het nou kon dat we tijdens mijn eerste jaren bij Feyenoord nooit last hadden van blessures en de afgelopen twee seizoenen juist heel veel", vertelt hij aan Voetbal International. 

Feyenoord kende dit seizoen enorm veel blessureleed. "In principe doen we nog steeds hetzelfde. Misschien is het verschil wel dat we net te veel blessures hadden en dat daardoor spelers sneller moesten terugkeren", vervolgt de Oostenrijker. "Heb je er te veel en tegelijk, krijg je dit."

De afgelopen tijd werd er vaak gewezen naar de medische staf van Feyenoord, maar Trauner vindt dat niet eerlijk. "Ik vind dit niet de schuld van de medische en performance staf. Moet je die nu gaan bekritiseren, waar je ze eerder nog de hemel in hebt geprezen?", besluit hij. 

Lees meer:
0 reacties