Gernot Trauner doet boekje open: "Dat maakte me erg verdrietig"

Gernot Trauner
Gernot Trauner Foto: © Pro Shots

Feyenoord-verdediger Gernot Trauner heeft een zwaar jaar achter de rug. Eind vorig seizoen liep hij een achillespeesblessure op, waardoor hij elf maanden niet in actie kon komen. Tegenover ESPN blikt hij terug op zijn herstel en het huidige seizoen.

"Dit was het moeilijkste seizoen uit mijn voetbalcarrière", begint Trauner. "Ook mentaal was het zwaar. Dat ik nu weer op het veld sta en wedstrijden voor Feyenoord speel, maakt me enorm trots. Er zijn momenten geweest waarop ik dacht dat ik nooit meer voor Feyenoord zou spelen. Dat maakte me erg verdrietig."

De verdediger zag zijn ploeg een moeizaam seizoen draaien. "Als je het hele seizoen bekijkt, is de tweede plaats het hoogst haalbare. Aan het begin van het seizoen had ik echt het gevoel dat we om het kampioenschap mee konden doen. Vervolgens ging het op veel vlakken minder. We spelen niet ons beste voetbal, maar nu moeten we de tweede plaats veiligstellen. Dan kunnen we volgend seizoen opnieuw beginnen", aldus Trauner.

Lees meer:
0 reacties