VIDEO | Feyenoord wint ruim op bezoek bij Sparta in stadsderby

Feyenoord heeft zondagmiddag een overtuigende zege geboekt op stadsgenoot Sparta. Op Het Kasteel werd het 0-4 voor de ploeg van Robin van Persie, in een derby die lang weinig sprankelend was.

De score werd geopend door Jordan Bos, die zijn eerste treffer in Feyenoord-shirt fraai binnen volleerde na een afgeslagen hoekschop. Na rust ontbrandde de wedstrijd volledig. Bruno Martins Indi kreeg rood na een doorgebroken Ueda te hebben neergehaald. Kort daarna maakte de Japanse spits de 0-2, nadat hij zich knap loswerkte en vallend afrondde. 

Niet veel later tikte Ueda zijn tweede van de middag binnen nadat Drommel een schot van Valente losliet. De treffer werd aanvankelijk afgevlagd, maar na correctie werd het 0-3. De Rotterdammers hadden in de tweede helft zo weinig te vrezen van Sparta, dat met tien man niet meer tot kansen kwam en Quinten Timber nog de 0-4 maakte.

Lees meer:
0 reacties