Feyenoord verhoogt prijzen en digitaliseert: "Dat terugdringen"

Ruud van der Knaap
Ruud van der Knaap Foto: © YouTube

Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, kondigt aan dat de fysieke seizoenkaart wordt afgeschaft. Voortaan krijgen supporters hun toegangsbewijs via de Feyenoord App, om misbruik te voorkomen.

Daarnaast stijgen de prijzen van de seizoenkaarten met 3,3 procent. De jaarlijkse uitgifte blijft een spannend moment voor de aanhang, maar de digitale verandering is dit jaar het meest ingrijpend. 33.000 Feyenoord-supporters verlengen ieder jaar hun kaart blindelings. "En daar zijn we ook heel blij mee, dat betekent dat heel veel mensen enorm betrokken zijn bij hun club", benadrukt Van der Knaap in het Algemeen Dagblad.

"Het verlengingspercentage ligt op 99,5 procent, dat zegt wel wat. Aan de andere kant willen we ook meer mensen een kans geven een wedstrijd van Feyenoord te bezoeken. Dat meer mensen de unieke sfeer in de Kuip kunnen beleven, want dat zijn de supporters van de toekomst", vervolgt hij.

"We willen het aantal no shows terugdringen; het aantal seizoenskaarthouders dat niet komt en hun kaart ook niet doorgeeft aan iemand anders of beschikbaar stelt via Ticket Exchange. Bij topwedstrijden is dit percentage 2 à 3 procent. Maar soms is het wel 20 procent. Zonde", vertelt de commercieel directeur van Feyenoord.

"We kiezen voor de beloning. Seizoenkaarthouders die minstens vijftien keer per seizoen gebruik maken van hun kaart krijgen een verrassing – wat we later bekendmaken", onthult hij. "Het doorgeven of aanbieden van de kaart wordt daarnaast een stuk makkelijker omdat we alleen nog gaan werken met de Feyenoord App."

"Er was sprake van een verwarrende situatie: mensen konden gebruik maken van hun kaart of een QR-code. Dat werkte misbruik in de hand, er circuleerden soms wel meerdere screenshots van een code. Met één digitaal systeem weten we ook beter wie er precies het stadion bezoekt", aldus Van der Knaap.

Lees meer:
0 reacties