Feyenoord sluit megadeal: "Eén van de beste sponsorcontracten ooit"

Ruud van der Knaap bij Feyenoord
Ruud van der Knaap bij Feyenoord Foto: © Screenshot Feyenoord ONE

Feyenoord heeft goede zaken gedaan met het strikken van MediaMarkt als nieuwe hoofdsponsor. Naar verluidt is er zo'n twintig miljoen euro gemoeid met de samenwerking. De Rotterdamse club wil geen openheid van zaken geven over de bedragen, maar geeft wel aan hoe groot de deal is.

"Het is één van de beste sponsorcontracten die we als club ooit hebben afgesloten", zegt Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, op de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. Van der Knaap vindt dat ook logisch, gezien de ontwikkeling van Feyenoord. "Dat merken wij ook dagelijks en de club wordt daarmee meer waard. We spelen volgend jaar weer sowieso acht Europese wedstrijden."

"Dat is jarenlang geen garantie geweest dat wij die wedstrijden mochten voetballen. Daarnaast zie je ook onze groeien in het bereik van onze eigen mediakanalen. Bijvoorbeeld op social media, daarin zijn wij in vijf jaar tijd gegroeid van één miljoen volgers naar vijf miljoen", merkt Van der Knaap op. Het logo van de MediaMarkt is vanaf volgend seizoen te zien op de shirts van het eerste mannenelftal en ook op de trainingskleding voor Europese wedstrijden, shirts van het vrouwenteam en die van de jeugd. Daarnaast zal MediaMarkt prominent zichtbaar zijn op de boarding langs het veld en samen met Feyenoord campagnes ontwikkelen.

Lees meer:
0 reacties