Feyenoord mist 11 (!) spelers: "Heb ik heel veel respect voor"

Robin van Persie op de bank
Robin van Persie op de bank Foto: © Pro Shots

Robin van Persie heeft zich vrijdag uitgelaten over de blessuregevallen bij Feyenoord. De trainer van de Rotterdammers liet weten dat het 'redelijk tot goed gaat' in aanloop naar het duel met FC Twente.

Feyenoord mist zeker elf spelers door blessures en de Afrika Cup. Sem Steijn, Oussama Targhalline, Gaoussou Diarra, Anis Hadj Moussa, Bart Nieuwkoop, Thomas Beelen, Gernot Trauner, Malcolm Jeng, Jakub Moder, Givairo Read en Shiloh 't Zand ontbreken.

"Over de andere blessures hebben we het al gehad", zegt Van Persie tegenover Feyenoord One. "De jongens die afgelopen wedstrijd hebben gespeeld, zijn er redelijk tot goed doorgekomen, maar zitten nog wel in hun herstel, vandaag ook. Ideaal is anders, maar dat wisten we."

Luciano Valente kwam niet ongeschonden uit het laatste competitieduel, maar speelde woensdag in de beker tegen SC Heerenveen weer een hele wedstrijd. "Valente bijvoorbeeld heeft 13 kilometer gelopen afgelopen wedstrijd. Dat was onze derde wedstrijd in zes, zeven dagen. In fysiek oogpunt is het heel menselijk dat je dan iets minder loopt dan de voorgaande twee wedstrijden. Dat was in dit geval niet het geval. De records werden aan alle kanten verlopen. Dat zegt ook wel iets over het karakter", aldus Van Persie.

De nodige spelers hebben pijntjes bij Feyenoord. "Als je dan ook nog alle pijntjes links en rechts meeneemt, dan vind ik dat ook wel weer mooi om mee te maken en om die spelers in zo'n periode nog beter te leren kijken", is Van Persie vol lof. Hij pikt er nog een speler uit, namelijk Gijs Smal.

"Als je naar Gijs bijvoorbeeld kijkt, daar heb ik wel heel veel respect voor", geeft Van Persie aan. "Die kon een dag voor de wedstrijd zijn been niet eens optillen. En die staat daar gewoon voor het team. Die jongens voelen aan alles dat ze nu nodig zijn. Nu wordt er een beroep gedaan op hun karakter en mentaliteit. En dat doen ze. Dat vind ik echt mooi en leerzaam om te zien en mooi om ook die spelers in zulke periodes nog beter te leren kennen."

Lees meer:
0 reacties