Feyenoord hint naar shirt volgend jaar: "Als het design dit toelaat"
Feyenoord heeft dit seizoen een nieuwe kledingsponsor, Castore, die de taken van Adidas heeft overgenomen. Hoewel de start niet vlekkeloos verliep, lijkt iedereen er inmiddels aan gewend te zijn. Recentelijk zijn verschillende onderwerpen met betrekking tot de kledingsponsor besproken in recente notulen van supportersvereniging De Feijenoorder.
"Oorzaak is onder meer dat de kleding erg in de smaak valt bij supporters", zo valt te lezen in het gepubliceerde bericht. "De verkoop van goederen ligt vele malen hoger dan in vergelijking met Adidas. Per saldo, percentueel gezien, zijn er minder klachten bij Castore dan bij Adidas."
De toegenomen verkoop van kleding kan niet alleen worden toegeschreven aan de ontwerpen, maar ook aan Feyenoords recente kampioenschap en groeiende populariteit. Niettemin waren er ook andere factoren die hebben bijgedragen aan langere verzendtijden. "Vanwege de Brexit is het transport tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland bemoeilijkt, wat resulteert in strengere regelgeving voor transport. Bovendien was er een tekort aan kleding op voorraad, waarbij feitelijk fictieve voorraden werden verkocht."
"Betreft de duur van afhandeling van klachten kan men kort zijn. Er is onderbezetting geweest bij Castore, waardoor een klachtenafhandeling niet binnen een bepaald termijn beantwoord kon worden. Inmiddels heeft Castore de bezetting op orde en streeft men ernaar om binnen 24 uur te antwoorden. Feyenoord kreeg/krijgt ook geregeld klachten via verschillende kanalen binnen. Feyenoord kan niet in de systemen kijken van Castore. Wel probeert Feyenoord op de achtergrond klachten op te pakken, omdat zij zich te allen tijde wil blijven inzetten voor haar supporters."
Recentelijk is de kwaliteit verbeterd en kunnen supporters nu kiezen tussen de PRO- en replica-lijnen. "Natuurlijk kan het voorkomen dat er iets loslaat of een naad begint te rafelen. Als opdrukken loslaten, kan dit intern worden opgelost. Supporters kunnen bijvoorbeeld terecht in de fanshops voor reparaties. Het aantal klachten ligt dit seizoen procentueel lager dan in voorgaande seizoenen."
"Op het thuisshirt blijft het vanzelfsprekend het rood-witte logo. Daarnaast geeft Feyenoord aan dat het in de toekomst weer voor kan komen dat op bepaalde lijnen het rood-witte logo terugkomt, indien het design dit toelaat."