Feyenoord-fan vreest: "De club moet de menselijke kant laten zien"

De Kuip
De Kuip Foto: © Pro Shots

Feyenoord-supporter Willem Piërlôt (71) zag in 1970 hoe Joop van Daele de winnende maakte tegen Estudiantes en miste sindsdien bijna geen wedstrijd. Of hij volgend seizoen nog op vak QQ zit, is echter onzeker. De traditionele seizoenkaart wordt vervangen door een QR-code, maar Piërlôt heeft geen mobiele telefoon.

Piërlôt raakte besmet met het Feyenoord-virus toen zijn broer hem in 1969 voor het eerst meenam naar Rotterdam-Zuid. Kort daarna kochten ze een seizoenkaart. "Die kostte toen 55 gulden. Het was een stukje karton waarin gaatjes werden geknipt. Eerst één bij de ingang, daarna één bij je vak. Aan het einde van het seizoen was er niet veel meer van over omdat die steeds opgevouwen in je broekzak had gezeten", vertelt hij aan het Algemeen Dagblad.

In de jaren negentig begon Piërlôt zijn kaarten te bewaren, toen het kartonnetje werd vervangen door een plastic pasje. Die verzameling stopt nu, want volgend seizoen zijn er geen fysieke kaarten meer. Wie De Kuip in wil, moet de Feyenoord-app en een QR-code hebben.

"Ik heb geen smartphone, geen computer en geen internet. Ik heb wel een vaste telefoon en een antwoordapparaat. Dat gaat prima. Ik ben onhandig met die nieuwe dingen en heb er ook helemaal geen behoefte aan. Mijn bankzaken doe ik ook nog steeds op papier: een overschrijvingskaart in een envelop en dan naar de brievenbus. Noem het ouderwets, maar ik red me prima."

Zijn analoge levensstijl brengt de voormalig timmerman nu in de problemen: zonder telefoon komt hij straks niet meer in zijn geliefde stadion. Na 55 jaar zou dat een einde betekenen aan zijn bezoeken aan Rotterdam. 

"De klantenservice van Feyenoord beloofde uit te zoeken of er nog andere oplossingen zijn, maar ik moet nog steeds teruggebeld worden. De app kan ook op de telefoon van een medesupporter worden geïnstalleerd, maar een vriend die met me meerijdt naar de Kuip, zit op een heel ander vak. Die gaat niet eerst bij mij in de rij staan, om vervolgens in zijn eigen rij aan te schuiven. Bovendien is hij er niet elke wedstrijd bij."

Piërlôt hoopt dat de club een oplossing vindt, zodat hij volgend seizoen weer op zijn vertrouwde plek kan zitten. "De mensen met dit probleem, ik ben vast niet de enige, zijn de trouwste supporters, die nooit problemen veroorzaken. Het zou goed zijn als Feyenoord zich hier van zijn menselijke kant laat zien", besluit de Feyenoord-supporter.

Een woordvoerder van de club zegt dat zo’n twintig seizoenkaarthouders met hetzelfde probleem zitten. "Wij nemen binnenkort contact met hen op om te vragen of het toch gaat lukken met de app. Mocht het echt niet gaan, dan kijken we of en zo ja hoe we een andere oplossing kunnen bedenken."

Lees meer:
0 reacties