Ex-Feyenoorder plant carrière vooruit: "Dan terug naar Feyenoord"

Timon Wellenreuther, Mats Wieffer, Quinten Timber en Quilindschy Hartman
Timon Wellenreuther, Mats Wieffer, Quinten Timber en Quilindschy Hartman Foto: © Orange Pictures

Quilindschy Hartman heeft zijn zinnen gezet op een terugkeer naar Feyenoord in de verre toekomst. De 23-jarige linksback, momenteel actief bij het Engelse Burnley, droomt ervan zijn loopbaan uiteindelijk af te sluiten in De Kuip. In gesprek met Viaplay blikt hij vooruit op zijn ideale carrièrepad, waarin Het Legioen een speciale plek blijft innemen.

"Dat is een beetje hoe mijn ideale carrière eruit zou zien", vertelt Hartman. "Dat ik hier misschien één of twee jaar speel en dan naar een grotere Premier League-club ga. Dan wil ik daar een paar jaar spelen en daarna misschien nog één mooie stap maken. Vervolgens dan gewoon terug naar Feyenoord."

Een terugkeer naar de club waar hij doorbrak, zou voor Hartman de cirkel rond maken. "Dat is eigenlijk de ideale situatie", vervolgt hij. "Dat ik 32, 33 of 34 ben en dat ik gewoon nog lekker een paar jaar bij Feyenoord zou kunnen voetballen. Dat zou ik wel heel mooi vinden, want ik volg nog steeds alle wedstrijden."

Hartman debuteerde in 2022 voor de Rotterdammers en groeide onder Arne Slot uit tot een vaste waarde én international. Een zware knieblessure begin 2024 gooide roet in het eten, waardoor hij het EK miste. Toen hij eenmaal hersteld was, belandde hij regelmatig op de bank onder Robin van Persie. De openheid over die moeilijke periode viel niet bij alle fans in goede aarde. Toch kijkt Hartman met warmte terug. "Als je terugkijkt denk je af en toe toch: dat was ook wel echt supermooi. Het is een tijd waar ik bizar van heb genoten. Ik zou het zonde vinden als ik nooit meer in De Kuip zou mogen voetballen."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties