"Er is niets leuker dan 50.000 man in de Kuip chagrijnig krijgen"
Feyenoord won zondag met speels gemak van PEC Zwolle. De Rotterdammers hadden geen kind aan de ploeg uit Overijssel die niet de intentie wekten om te komen voor punten.
Jan van Staa ergerde zich aan de tegenstander van Feyenoord. "Dan ben je veilig, dan ga je er toch vol op, man! Er is toch niets leuker dan 50.000 man in die Kuip licht chagrijnig te krijgen. Namli was er niet, Lam was er niet, maar moet je dan een bal een paar meter overschieten zoals Velanas. Heb je Van de Water gezien met die voorzet? Je wordt gewoon uitgelachen."
Van Staa denkt er ook het zijne van: "Je moet daar, dat zal Van Polen ook vinden, je moet heel dicht bij elkaar blijven en die ballen het stadion uitknallen. Het kwaliteitsverschil is enorm en op een gegeven moment hou je het niet meer tegen. Ze zijn klaar. Vorige week tegen Heracles heb je het verschil gezien, los van het feit dat Feyenoord twee klassen beter is. Maar spelen in die Kuip, die Slot zat er ook en John de Wolf werd toegezongen. En Sipke Hulshoff ook, allemaal waren ze buiten die dug-out. Hier ging het om en jij bent kanonnenvoer", doelend op PEC Zwolle. "Ik denk dat Johny Jansen ook blij was dat die wedstrijd afgelopen was. Je voelt je eigen steeds kleiner worden daar. Maar dit is één volksfeest daar in Rotterdam, laten we eerlijk zijn."
Van Wissing valt ook iets op: "Zwolle heeft Ueda weer een beetje tot leven gewekt, vervolgens mist ie nog wel een strafschop. Schenkelaar, de enige die echt wat deed, pakte een geweldige bal van de lijn. En Gimenez valt in en heeft ineens weer kleur op de wangen. Dankzij die haspelaars van Zwolle. Maar je hoeft toch geen spelers neer te halen in de 16 meter. Wat is dat voor een achterlijk gedoe? Het is niet zo dat het op een hoog tempo ging. Daarom geef ik er ook geen cent voor tegen FC Twente op die laatste speeldag", besluit Van Wissing.
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Bischop uit kritiek: "Ze hebben het kunstmatig in leven gehouden"

Jaap Stam blikt terug op Feyenoord-tijd: "Dat hij toen nog niet"

Ayase Ueda spoedig wereldkampioen? "Spelen een belangrijke rol"

Van Persie krijgt steun: "Had hem nog een jaar de kans gegeven"

Dennis te Kloese eerlijk: "Dan trek ik mijn Feyenoord-setje aan"

Eerste speelronde bekend: Feyenoord begint met speciaal duel

Jordan Bos naar Premier League? "Het zou me niet verbazen..."

Borst: "Beter dan Malen, Depay, Weghorst en Brobbey bij elkaar"

Forse kritiek op plannen rondom De Kuip: "Dit is capitulatie"

'12 mogelijke opties voor Feyenoord als nieuwe hoofdtrainer'

Feyenoord verlengt contract met tweetal: "Gelukkig tijd gekregen"

'Mogelijk duo als hoofdtrainer bij Feyenoord': "Zien het voor zich"

Maaskant eens met ontslag Van Persie: "Niets van terechtgekomen"

'Zerrouki kan zakken vullen bij club in Verenigde Arabische Emiraten'

Theo Janssen haalt uit hard uit naar Feyenoord: "Dat kán niet"

Van der Gijp oppert nieuwe trainer Feyenoord: "Rigaux kent hem!"

'Oliver Glasner laat Feyenoord links liggen en kiest andere club'

'Robin van Persie weigert van zich te laten horen na ontslag'

'Feyenoord richt pijlen op 24-jarige spits die indruk maakte'

Wissels van Nederland ondanks goal van Wieffer pijnlijk onderuit

'Geertruida stond open voor Feyenoord-terugkeer': "Geen optie meer"

'Anis Hadj Moussa op het wensenlijstje van Duitse grootmacht'

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

'Van Bronckhorst-terugkeer bij Feyenoord lijkt van de baan'

'Feyenoord zet ook beschikbare Belgische stunttrainer op lijstje'

Geertruida krijgt geweldig nieuws: oud-Feyenoorder alsnog naar WK

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

Van der Gijp kraakt Feyenoord: "Ik vind het gewoon niet leuk"

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

'Dirk Kuijt begeerd door Fenerbahçe voor opmerkelijke functie'

Bischop uit kritiek: "Ze hebben het kunstmatig in leven gehouden"

Van Persie krijgt steun: "Had hem nog een jaar de kans gegeven"

Oud-Feyenoorders schitteren in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"









