El Ahmadi hard voor Feyenoorder: "Dit is gewoon een grote fout"

Karim El Ahmadi
Karim El Ahmadi Foto: © MTB-Photo

Kristian Hlynsson opende zondag de score namens FC Twente in de wedstrijd tegen Feyenoord. De goal van de IJslander zorgt voor flink wat kritiek op Feyenoord-doelman Timon Wellenreuther.

De Duitser liet een inzet die houdbaar leek door zijn handen glippen, waarna Twente kon profiteren. Voor Karim El Ahmadi was de conclusie helder. "Dit is gewoon een grote fout. Een blunder. Volgens mij is het niet eens een zwabberbal. Die moet hij hebben", stelde de ESPN-analist resoluut.

Toch begon de fout volgens de analist al eerder in de fase voorafgaand aan het doelpunt. In minuut 45 schoof Mats Deijl nog mee naar voren, terwijl Feyenoord volgens El Ahmadi beter had moeten aanvoelen dat het rustmoment naderde. "Je moet de wedstrijd lezen. Blijf dan gewoon staan", klonk het kritisch. Desondanks bleef voor hem de hoofdrol bij Wellenreuther liggen.

Bram van Polen sloot zich aan bij die analyse en vond dat een keeper op dit niveau zo’n bal simpelweg moet verwerken. "Zelfs als die bal nog licht wordt aangeraakt, moet je hem gewoon pakken", aldus de voormalig verdediger.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties