Drenthe kwam in 'zwart gat': "Ik was niet voorbereid op die tijd"

Royston Drenthe
Royston Drenthe Foto: © BSR Agency

Royston Drenthe kende als voetballer hoge pieken en diepe dalen. Hij brak op jonge leeftijd door bij Feyenoord en speelde bij Real Madrid met onder meer Ronaldo en Benzama. Ook wachtte het 'zwarte gat' op hem nadat hij bij Murcia een zoveelste avontuur zag mislukken.

Tegenover ELF Voetbal vertelt Drenthe dat hij wegging uit Murcia, waarna het mis ging met hem. "Ik wist het niet meer. Ja, ik wist één ding: ik moet het voetbal achter mij laten. Afscheid nemen van mijn wereld. Dat was een van de moeilijkste momenten van mijn leven. En ik was niet voorbereid op die tijd na het voetbal. Gedurende mijn carrière wezen zoveel mensen op dat einde. 'Bereid je voor', zeiden ze. Velen gaven steekjes en prikjes om me te motiveren om daar alvast mee bezig te zijn."

Drenthe trok zijn eigen plan en koos anders. "Ik luisterde niet. Jong als ik was dacht ik alleen maar: het komt wel goed. Het liep toch anders. Dus tja, wat moest ik doen?". Het werd de zorg, waar ook veel van zijn familieleden in werken. "Het was een schot in de roos. Het geeft zoveel voldoening als je aan het eind van de dag thuiskomt en weet dat je iemand aandacht en hulp hebt kunnen geven. Ik ben een gevoelsmens die zich behoorlijk druk kan maken om het welzijn van mensen", best de Rotterdammer.

Lees meer:
0 reacties