Diemers haalt uit: "Alsof ik tegen een muur aan het praten was"

SC Cambuur en clubicoon Mark Diemers gaan na dit seizoen uit elkaar. In Goedemorgen Eredivisie deed de middenvelder zijn verhaal over de stukgelopen contractonderhandelingen en daarbij klonk de teleurstelling duidelijk door.
Diemers had graag langer in Leeuwarden gebleven, maar liep vast op de contractsduur. "Het korte verhaal is dat ik graag een tweejarig contract wilde en Cambuur niet verder wilde gaan dan één", aldus de middenvelder. "Volgens mij heb ik de afgelopen twee jaar veel betekend en ben ik een kind van de club."
De 31-jarige Diemers keerde twee jaar geleden terug bij Cambuur en probeerde sindsdien samen met trainer Henk de Jong een gezicht van de club te zijn. "De afgelopen jaren heb ik geprobeerd samen met Henk een boegbeeld te zijn. Het doet niets af aan mijn liefde voor de club, maar het doet wel pijn om zo aan de kant te worden gezet."
Volgens Cambuur past een contract van meerdere jaren niet binnen het beleid voor spelers boven de dertig jaar. Diemers zet daar zijn vraagtekens bij. "Zij zeggen dat het beleid is om spelers boven de dertig maar één jaar een contract te geven. Maar toen ik twee jaar geleden tekende, was ik bijna 31 en tekende ik voor twee jaar. Dus ik denk dat dat beleid ergens de afgelopen weken uit de kast is getrokken."
De middenvelder vertelt dat hij al vroeg in het jaar met de clubleiding om tafel zat. "Op 8 januari heb ik een gesprek met de technisch manager gehad, die zei dat ze de toekomst in wilden met mij. Eén jaar is voor mij alleen geen toekomst."
Daarbij was Diemers bereid water bij de wijn te doen vanwege de financiële situatie van de club. "Ik heb gezegd dat ik best bereid was om mee te denken in salaris, ik weet dat de club mede door het stadion wat schulden heeft."
Toch veranderde het standpunt van Cambuur niet. "Toen hebben ze nog drie keer een jaarcontract aangeboden. Het leek of ik tegen een muur aan het praten was."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









