Dévy Rigaux stellig over het WK: "Daar heb ik niks te zoeken!"

Feyenoord heeft met Dévy Rigaux opnieuw een vaste technisch directeur aangesteld. De 38-jarige Belg maakt de overstap van Club Brugge naar Rotterdam en heeft een contract voor drie seizoenen ondertekend. Daarmee heeft de club na het vertrek van Dennis te Kloese weer een duidelijke verantwoordelijke voor het technische beleid. Rigaux krijgt direct een belangrijke rol in de samenstelling van de selectie en de transferzomer van 2026.

Een van de eerste uitdagingen voor de nieuwe technisch directeur ligt bij de contractsituaties binnen de huidige selectie. Volgens Transfermarkt lopen de verbintenissen van spelers uiteen van medio 2027 tot en met 2030. Met name de spelers die nog tot de zomer van 2027 vastliggen, zullen op korte termijn onderwerp van gesprek worden binnen de club.

De transfermarkt in Nederland opent op maandag 22 juni en sluit op maandag 1 september om 23.59 uur. Voor Rigaux wacht daardoor direct een intensieve periode, waarin rust nauwelijks aan de orde zal zijn. In de podcast MIDMID vertelt de Belg dat vakantie voorlopig op de achtergrond staat.

"Nee, ik heb geen vakantie nu", lacht Rigaux. "Het is de periode dat technisch directeuren sowieso weinig vakantie nemen. Mijn vrouw gaat deze zomer steevast naar Spanje, omdat ze daar vandaan komt. Ze gaat er een aantal weken heen en dan probeer ik wel een keer erachteraan te gaan met de telefoon in mijn hand en mijn zwembroek aan, maar dat doe ik al jaren."

Rigaux beseft dat de komende maanden volledig in het teken staan van transfers, contractonderhandelingen en het evalueren van de selectie van Feyenoord. "Het hoort bij het vak. Op het WK heb ik ook niks te zoeken. Een andere tijdszone, dat gaat niet werken. Ik ga wel reizen voor transfers, dat ga ik wel doen."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties