Derksen nuanceert Advocaat-uitspraak: "Ik ga geen sorry zeggen"

Johan Derksen bij VI
Johan Derksen bij VI Foto: © Pro Shots

De strijdbijl tussen Johan Derksen en Dick Advocaat lijkt begraven. Advocaat reageerde op de opmerking van Derksen dat hij heimwee zou hebben bij zijn vertrek als bondscoach, waarna Derksen die uitspraak later bij Vandaag Inside nuanceerde.

"Iedereen kent Johan Derksen, ik ook", begon Advocaat op de persconferentie. "Wat dat betreft heb ik een goede relatie met hem, maar hij zegt wat hij denkt. Dat is zijn goed recht. Ik was het er niet mee eens en vond het ook een beetje te ver gaan wat hij zei." Advocaat ziet geen noodzaak meer voor excuses van Derksen.

Derksen reageert bij het praatprogramma nog een laatste keer op de vete. "Sorry zeggen was ik ook niet van plan", vertelt de Snor. "De tweede keer was zijn dochter ernstig ziek met uitzaaiingen, dat kan ik begrijpen. De eerste keer was hij onder de indruk van het overlijden van Viola Holt, toen kreeg hij een aanval van heimwee en hij is naar huis gegaan."

Derksen haalt het moment aan waarop Advocaat het trainingskamp van Curaçao verliet. "Dat kan je als professionele voetbaltrainer niet doen, als er poulewedstrijden op het programma staan. Dát vond ik heel zwak." Volgens Derksen stapte Advocaat als bondscoach op vanwege heimwee, nadat hij hoorde dat zijn dochter ziek was.

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties