Dennis te Kloese tipt Feyenoord: Ik zou met hem doorgaan..."

Feyenoord neemt na dit seizoen afscheid van algemeen en technisch directeur Dennis te Kloese. Ondanks de kritiek en de moeilijke fases van het afgelopen seizoen, kan de bestuurder terugkijken op een periode waarin de club zowel sportief als financieel flinke stappen zette.
Onder leiding van Te Kloese ontwikkelde Feyenoord zich verder tot een vaste topclub in Nederland en wist de Rotterdamse club zich ook Europees nadrukkelijk te laten zien. Het afscheid van de directeur in De Kuip zorgde zondag dan ook voor emotionele momenten.
Na afloop sprak Te Kloese bij de NOS openhartig over zijn vertrek. "Ik heb hier nu vele seizoenen mogen werken met heel veel plezier en met veel trots en dat komt dan op het laatst er wel op zo’n manier bij elkaar", vertelde hij zichtbaar geëmotioneerd. Toen hem werd gevraagd of hij tijdens het afscheid dacht aan zijn eigen nalatenschap én aan het behalen van de tweede plaats, bleef hij nuchter. "Nou, het is toch lekker dat we een paar euro bijschrijven kan ik je vertellen. We kunnen er niet voor weglopen dat we afgelopen seizoen heel veel moeilijke dingen hebben meegemaakt met elkaar, maar uiteindelijk telt het resultaat."
Door de tweede plek veilig te stellen heeft Feyenoord zich geplaatst voor de groepsfase van de Champions League, wat de club miljoenen euro’s oplevert. Te Kloese sprak daarnaast lovend over trainer Robin van Persie. "Dat is heel goed voor Robin, heel goed voor Feyenoord. Robin steunen en hem rugdekking geven wanneer het nodig is, dat heeft er vooral mee te maken dat hij jong is, dat hij hard werkt en zijn hart op de goede plek heeft. Dat verdient hij gewoon."
Ook over de toekomst van Van Persie was Te Kloese duidelijk. "Ik zou wel doorgaan met hem, ja. Je haalt Champions League, je bent tweede en je hebt de topscorer van de Eredivisie in je elftal. Dan heb je toch echt wel wat positieve puntjes te melden dus dat lijkt me terecht."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

'Ajax én Feyenoord grijpen mis: spits tekent bij FC Groningen'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









