Dennis te Kloese over Quinten Timber: "Heeft te lang geduurd"

Dennis te Kloese
Dennis te Kloese Foto: © BSR Agency

Dennis te Kloese heeft teruggeblikt op het onrustige seizoen van Feyenoord en erkent dat meerdere factoren een rol speelden in de wisselvallige jaargang van de Rotterdammers. Volgens de vertrekkende directeur was het onmogelijk om één duidelijke oorzaak aan te wijzen voor alle problemen binnen de club.

Naast het grote aantal blessures waren er volgens Te Kloese ook andere omstandigheden die invloed hadden op het seizoen. Daarbij wilde hij niet uitgebreid ingaan op keuzes van trainer Robin van Persie, zoals het aanvoerderschap, maar sprak hij wel over de situatie rond Quinten Timber.

"Zijn wens was er al om in de zomer weg te gaan. Niet alleen afgelopen zomer, maar die zomer daarvoor ook", vertelde Te Kloese bij ESPN. "Door fysiek ongemak en omstandigheden lukte het niet." Uiteindelijk vertrok Timber pas in de winterstop via een transfer, iets wat volgens de bestuurder voor niemand ideaal was. "We kunnen best zeggen dat het van alle partijen te lang heeft geduurd."

Te Kloese ziet de kwestie rond Timber als onderdeel van een groter geheel aan problemen waarmee Feyenoord dit seizoen kampte. "Dat neem je net als blessures, pech en een aantal beslissingen mee in het hele verhaal. Daarom is het ook zo moeilijk om je vinger echt op iets te leggen dat niet goed is."

Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Lees meer:
0 reacties