"Denk niet dat het tussen Feyenoord en Sterling nog goed komt"

Raheem Sterling speelde ook tegen Ajax namens Feyenoord geen overtuigende wedstrijd. Hans Kraay jr. heeft een zeer matige Klassieker gezien, waarin de Engelsman wederom uit de toon viel.
"Om te beginnen heb ik een verschrikkelijk slechte Klassieker gezien en toch inderdaad ook een klein beetje een handje van Advocaat", zegt Kraay jr. bij Voetbal International. "In de voorgaande wedstrijden, waarin Raheem Sterling in actie kwam, heb ik ’m alleen maar sprints van zestig meter achter de backs van de tegenstander zien maken, kwam hij op dertig meter van zijn eigen keeper in balbezit en toen had ik echt een klein beetje medelijden met ’m, zeker gezien het feit dat-ie helemaal niet fit was en is. Dan had je beter Dafne Schippers kunnen aantrekken."
Wat voegde Advocaat toe? "Nou, ik denk dat Dick tegen Robin van Persie heeft gezegd: 'Als je ziet hoe Sterling de 2-1 voorbereidde tegen Excelsior, min of meer vanuit de as met een heerlijke steekbal, daar kan hij in balbezit iets meer toevoegen. En nu we toch wat hoger willen druk zetten. Laat hem dan maar naast Ueda de twee centrale verdedigers van Ajax vastpinnen'. Dat hebben die twee dertig minuten aardig gedaan, het leek op een duidelijk plan, maar voetballend was het ook in zijn vrije rol best wel een beetje huilen met de pet op. Ik hoop dat ik ernaast zit, maar kan me niet voorstellen dat het tussen Feyenoord en Sterling nog goed komt."
Kraay jr. vreest dan ook zeer voor het niveau van de Eredivisie. "Dat moeten we zeker. Scouts uit het buitenland komen alleen nog maar naar onze spelers kijken tijdens Feyenoord-Ajax, Ajax-PSV en nog twee, tussen aanhalingstekens, topwedstrijden. Afgelopen zondag zijn ze huilend teruggevlogen naar hun thuisland, want onze competitie is qua tempo en kwaliteit totaal niet te vergelijken met Spanje en Engeland. Dus ik verwacht komende zomer weinig uitgaande transfers naar de Premier League."
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Feyenoord had Japanse ster bijna binnen: "Dat is dan wel balen"

'Timon Wellenreuther (30) ziet transferwaarde opnieuw afnemen'

"Leek alsof er geen chemie was tussen de directeuren en Van Persie"

Janmaat lyrisch: "Ik vind hem de beste trainer die ik heb gehad"

Verweij: "Je moet hopen dat hij een schop tegen zijn enkel krijgt"

Te Kloese eerlijk: "Dat maakt het ook moeilijk werken bij Feyenoord"

Woerts duidelijk richting Hartman: "Het is echt niet normaal"

Driessen wijst naar Feyenoorder: "Dat ontbreekt er in deze groep"

Jan Boskamp prijst oud-Feyenoorder: "Hij viel me positief op"

Van Persie openhartig: "Geboorte Shaqueel was keerpunt in mijn leven"

Driessen hard na uitspraken Advocaat: "Ik geloof er niets van"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Valente nam tatoeage door Feyenoord: "Ik zag mijn eigen kop"

Van Bronckhorst: "Zijn aanwezigheid gaf me iets meer lucht..."

Driessen fileert oud-Feyenoorder: "Waarom zit hij bij de selectie?"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Te Kloese: "Voor hem zaten er heel wat scouts op de tribune"

'Feyenoord heeft zich vergist: waarde Ahmedhodzic blijft zakken'

Te Kloese verklaart openlijk: "Dat is mijn beste zet geweest"

'Paixao onderweg naar uitgang; Feyenoord kan miljoenen al ruiken'

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"

'Feyenoord staat voor drukke zomer': "Wat gaat daar mee gebeuren?"









