Burger over moeilijke tijd: "Ik was daar niet altijd blij mee"

Wouter Burger koos er na zijn periode bij de Zwitserse topclub FC Basel bewust voor om naar Stoke City te gaan. Burger verwachtte dat dit hem de nodige fysieke bagage zou geven en niks was minder waar.
"Ik wist dat de topclubs in de topcompetities nog niet op me zaten te wachten, maar wilde wel een stap omhoog maken. Toen Stoke op m'n pad kwam, dacht ik: in de Championship kan ik fysiek de laatste stappen zetten om naar een topcompetitie te gaan", opent Burger bij VoetbalPrimeur.
"Ik vond mezelf voetballend goed genoeg, maar m'n fysiek moest wel een stukje beter", is hij zelfkritisch. "Ik ging naar Stoke met het doel om play-offs te spelen, maar dat viel natuurlijk vies tegen." Stoke bungelde altijd onderaan in de Championship. "Dat is heel andere voetbalstress dan je bovenin ervaart. Die ervaring heb ik ook weer in mijn rugtas gestopt. In voetballend opzicht viel Stoke een klein beetje tegen, maar de supporters en club waren top. Ik heb daar in fysiek opzicht de laatste stappen kunnen zetten."
"In de Championship willen twintig van de 24 clubs promoveren. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar... Leicester City is in twee jaar tijd van de Premier League naar de League One gegaan. Als je één keer een goed jaar hebt, kan je zomaar promoveren. Het is een heel bijzondere competitie om in te spelen, ik heb er erg van genoten.", zegt hij.
Burger moest ook wennen aan het verdedigende voetbal en de bijbehorende instelling. "De instelling van teamgenoten, maar ook over het algemeen in de Championship, was totaal anders dan ik gewend was", meent hij.
"Dat clashte af en toe ook wel. Ik moest leren begrijpen hoe andere jongens ernaar keken. Ik was daar niet altijd blij mee, natuurlijk. In Engeland zeiden ze vaak: Try not to get beat. Vooral niet verliezen of op de nul spelen, dus. Ik win liever met 4-3 of 5-4. Ik was gewend om aan te vallen en zoveel mogelijk te scoren", zegt Burger tot besluit.
Doe mee aan het WK-spel van Feyenoordpings!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Ajax1 op Scorito!

'Anis Hadj Moussa op het wensenlijstje van Duitse grootmacht'

Oranje wint in blessuretijd van Oezbekistan na bizar slot

'Van Bronckhorst-terugkeer bij Feyenoord lijkt van de baan'

'Feyenoord zet ook beschikbare Belgische stunttrainer op lijstje'

Geertruida krijgt geweldig nieuws: oud-Feyenoorder alsnog naar WK

Opstelling Oranje bekend: één wijziging na duel met Algerije

Van der Gijp kraakt Feyenoord: "Ik vind het gewoon niet leuk"

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

'Dirk Kuijt begeerd door Fenerbahçe voor opmerkelijke functie'

Wesley Sneijder grapt over uiterlijk Dirk Kuijt: "Niet doen, Wes!"

Driessen oppert nieuwe club voor Slot: "Het zou mooi passen"

Henk Fraser na elf wedstrijden weg in China: "Tijd is voorbij"

'Giménez kan overstap maken in Serie A na dramatisch seizoen'

Oud-Feyenoorders schitteren in videoclip: "Bijna niet te geloven"

'Italiaanse grootmacht wil Glasner voor neus Feyenoord wegkapen'

'René Hake in gesprek om hoofdtrainer te worden bij Engelse club'

'Feyenoord wil nieuwe hoofdtrainer losweken bij Crystal Palace'

Koeman verklapt deel opstelling: "Ik moet voorzichtiger zijn..."

Advocaat na ontslag Van Persie: "Komt een mannetje van 38..."

Driessen wijst naar Koeman: "Legde hij ergens onderin de la"

Rigaux legt ontslag Robin van Persie uit: "Dat was de conclusie"

Cousiño Arias wijst naar Feyenoorder: "Hou daar toch wel erg van"

'Oud-AZ’er in beeld bij Feyenoord als trainer': "Topkandidaat"

Driessen: "Ben getipt dat hij de nieuwe Feyenoord-trainer wordt"

Ontslagen Robin van Persie reageert op socials: "Wat een weekend"

OFFICIEEL | Feyenoord ontslaat Van Persie: "Willen Robin bedanken"

Dick Schreuder de nieuwe trainer van Feyenoord? "Die wil ook wel"

Bischop over Feyenoord-besluit: "De knoop was toen al doorgehakt"

Chris Woerts reageert: "De Feyenoord-fans waren klaar met hem"

BREAKING | 'Robin van Persie gaat ontslagen worden bij Feyenoord'

Oud-Feyenoorders schitteren in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Wim Kieft vergelijkt Feyenoorder: "Er gaat ook best veel fout"

Rigaux brengt miljoenen mee: "Dan maak je financieel flinke slagen"

Slot voorlopig nog werkeloos: "Gaat hij echt niet inleveren"

Gijp analyseert Feyenoorder: "Dan moet je wat langer kijken"

Boualin duidelijk naar Feyenoord: "Je kan het laten dooretteren"









