Brouwers boos na rode kaart: "Maar dan sta je in De Kuip, hè"

Luuk Brouwers en Sem Steijn
Luuk Brouwers en Sem Steijn Foto: © Pro Shots

In een chaotisch en bij vlagen onnavolgbaar duel heeft Feyenoord zaterdagavond drie zwaarbevochten punten gepakt tegen sc Heerenveen. In De Kuip eindigde het duel in 1-0 voor de Rotterdammers, die na een rode kaart voor Anis Hadj Moussa lange tijd met tien man moesten spelen. Ondanks de moeilijker fase  bleef de ploeg van Robin van Persie overeind, al was er ook kritiek vanuit Friese hoek op de arbitrage.

Feyenoord moest kort na rust met tien man verder na een directe rode kaart voor Anis Hadj Moussa, maar even later kreeg ook Heerenveen-verdediger Hristiyan Petrov rood. Brouwers kon niet bevatten waarom zijn ploeggenoot moest vertrekken. "Ik heb geen idee wat er precies gebeurde. Volgens mij werd Ueda op zijn hakken geraakt. Daar werd voor gefloten, dat vond ik al aan de late kant eerlijk gezegd. Ik dacht: het is gewoon een overtreding en we beginnen weer. Maar dan sta je in De Kuip hè, en heb je net Feyenoord een rode kaart gegeven", aldus de middenvelder voor de camera van ESPN.

Volgens Brouwers voelde de situatie onrechtvaardig aan voor zijn ploeg. "Het voelt alsof ons onrecht wordt aangedaan", zegt hij. Tegelijkertijd probeerde hij zich ook in te leven in de andere kant. "Ik heb hun rode kaart ook niet precies gezien. Ik zag het enigszins van dichtbij en ik zag dat het redelijk hoog en onbesuisd was, dus in mijn ogen was het direct rood. Misschien kan ik ook wel door een blauw-witte bril."

Heerenveen blijft na vijf speelronden steken op slechts twee punten. "Het was een heel bizarre wedstrijd. Rood aan hun kant, aan onze kant. Heel veel onduidelijkheid. Uiteindelijk wordt de wedstrijd nog stilgelegd door een elastiekje in een broekje. Het is heel komisch", besluit Brouwers met lichte frustratie.

Lees meer:
0 reacties