Brian Priske: "Als ik daarop terugkijk, ben ik best tevreden"

Brian Priske bij Feyenoord
Brian Priske bij Feyenoord Foto: © Pro Shots

Brian Priske werd vorig seizoen tijdens het seizoen ontslagen door Feyenoord. De samenwerking tussen de trainer en de Rotterdammers was van korte duur, maar toch kijkt de Deen met trots terug op zijn periode in De Kuip.

"Het was natuurlijk ook een moeilijke periode, zeker na het vertrek van Arne, met elf nieuwe spelers en een soort cultuurbreuk", zegt Priske tegen Rijnmond. "Als je veertig procent aan nieuwe spelers in een kleedkamer krijgt, duurt het even voordat dat stabiel is. Als ik daarop terugkijk, ben ik best tevreden over de impact die we hadden."

Ondanks zijn ontslag houdt Priske warme gevoelens over aan zijn tijd bij Feyenoord. "Natuurlijk! Ook al was het kort en liep het niet zoals we hoopten, ik volg het nog steeds. Ik heb veel positieve berichten ontvangen van mensen uit de club én van supporters via Instagram, LinkedIn en e-mail. Dat waardeer ik enorm. Dat is ook voetbal, want je kunt niet altijd iedereen tevredenstellen. Maar ik heb echt mijn best gedaan voor iedereen binnen de club."

De Deense trainer steunt zijn opvolger Robin van Persie. "Ik ben blij dat het een clublegende is. Iemand die de waarden, cultuur en DNA van Feyenoord kent. Ik wens Robin dan ook het allerbeste, net als de rest van de club, in de competitie en hopelijk ook in de Champions League", aldus Brian Priske. 

Lees meer:
0 reacties