Betoog voor naamsverandering De Kuip: "Plek is 1,5 miljoen waard"
Feyenoord zou flink kunnen verdienen wanneer ze hun stadion een commerciële naam zouden geven. Dat beweert Pieter Nieuwenhuis.
Nieuwenhuis is directeur van sportadviesbureau Hypercube. Regelmatig komen clubs bij hem voor advies. Volgens hem spelen meerdere factoren mee bij een stadion, vooral als het een commerciële naam heeft zoals het Bingoal Stadion van ADO Den Haag.
Ook de ligging is financieel gunstig voor de Hagenezen. “Je rijdt precies langs de voorkant van het stadion, waarop de naam te zien is. Daardoor is zo’n deal toch wel 3,5 ton per jaar waard. Moet ADO dat dan laten liggen?” vertelt hij tegenover het Algemeen Dagblad.
Echter denkt de directeur dat een naamsverandering De Kuip ook geen slecht zou doen. “Heiligschennis misschien, maar bij Feyenoord doet nog steeds elk miljoen ertoe en de prestaties waarnaar fans verlangen kosten ook geld. Die plek op de gevel is zeker 1,5 miljoen euro waard”, vertelt hij.